Klantgestuurd onderhoud

U bevindt zich hierzo: Home | Ik ben huurder | Klantgestuurd onderhoud

Klantgestuurd onderhoud

Zelf het moment bepalen voor een nieuwe keuken, badkamer en/of toilet? U kunt zich hiervoor aanmelden wanneer u dat wilt!

Voor keukens, badkamers en toiletten kiest Woonforte voor klantgestuurd onderhoud in plaats van planmatig onderhoud in meerdere woningen tegelijkertijd. Klantgestuurd betekent dat de klant de aanvraag doet en het initiatief neemt. Dat bent u!

Een nieuwe keuken, badkamer en/of toilet?
Bepaal zelf het moment!

Woonforte vindt het belangrijk dat u zich thuis voelt in uw woning. Wilt u een nieuwe keuken, badkamer of toilet? Of pas over vijf jaar? Dat kan!

Als de leeftijd van uw keuken, badkamer of toilet oud genoeg is, dan betaalt Woonforte de nieuwe (standaard) onderdelen. U krijgt deze compleet uitgevoerd, inclusief tegelwerk.
Als uw keuken, badkamer of toilet jonger is, dan kunt u dit toch tegen betaling van de restwaarde laten uitvoeren. Zie de rekenvoorbeelden hieronder!

Zelf het moment bepalen voor nieuwe keuken badkamer en toilet

Wat is oud genoeg voor vervanging?

De afschrijvingstermijnen (leeftijden) hebben we een paar jaren naar beneden bijgesteld. Dat is voordeliger voor u:

·         keuken 15 jaar (was 21 jaar);

·         badkamer 25 jaar (was 30 jaar);

·         en toilet 25 jaar (was 30 jaar).

Zo komt u sneller in aanmerking komen voor een kosteloze vervanging.

Keuken werktekening   Badkamer werktekening

Adressen uitgesloten van deelname

Bij een aantal woningen vindt dit jaar een renovatie plaats, is onderhoud in voorbereiding of er vindt een sloop/nieuwbouwproject plaats. Daarom kunnen huurders daar (nog) geen aanvraag doen voor nieuwe keuken, badkamer of toilet. Kijkt u in het adressen-overzicht welke adressen dit zijn.

Het kan zijn dat het klantgestuurd onderhoud in bepaalde complexen op individueel niveau op moeilijkheden stuit door technische onmogelijkheden. Dat bekijken we ter plekke.

Rekenvoorbeelden voor standaard vernieuwen

Het standaard uitrustingsniveau van keuken, badkamer en toilet zijn aan de moderne tijd aangepast. Dat betekent dat in de keuken standaard een éénhendelkraan komt en 2 x een dubbele wandcontactdoos (stopcontact), en in de badkamer komt standaard een thermostatische douchemengkraan. Het vernieuwen van een keuken, badkamer en toilet is altijd inclusief nieuwe tegels volgens standaard tekening.

Keuken tot 220 mm Leeftijd 10 jaar/3 mnd

15-11 = 4 jaar rest x € 4.050/15 =
€ 1.080,00 incl. btw

Keuken tot 220 mm Leeftijd 6 jaar/6 mnd 15-7 = 8 jaar rest x € 4.050/15 =
€ 2.160,00 incl. btw

Keuken > 220 mm

Leeftijd 4 jaar/6 mnd 15-5 = 10 jaar rest x € 4.450/15 =
€ 2.966,67 incl. btw

Toilet

Leeftijd 13 jaar/4 mnd 25-14 = 11 jaar rest x € 2.610/25 =
€ 1.148,40 incl. btw
Badkamer 2 - 3 m2 opp

Leeftijd 15 jaar/3 mnd

25-16 = 9 jaar rest x € 6.925/25 =
€ 2.493,00 incl. btw
Badkamer 2 - 3 m2 opp Leeftijd 21 jaar/8 mnd 25-22 = 3 jaar rest x € 6.925/25 =
€ 831,00 incl. btw 

Badkamer 3 - 4 m2 opp

Leeftijd 7 jaar/5 mnd 25-8 = 17 jaar rest x € 7.675/25 =
€ 5.219,00 incl. btw 
Badkamer 4 - 5 m2 opp Leeftijd 17 jaar/3 mnd 25-18 = 7 jaar rest x € 8.650/25 =
€ 2.422,00 incl. btw
Badkamer 4 - 5 m2 opp Leeftijd 24 jaar/2 mnd 25-25 = 0 jaar rest x € 8.650/25 =
geen kosten voor vervanging

Prijslijst: 1 - 1 - 2019. Prijzen zijn marktafhankelijk en kunnen tussentijds wijzigen.

Hoe werkt het?

 

STAP 1 
Bekijk vooraf goed wat u wilt en wat u kunt betalen

Als uw keuken, badkamer of toilet nog niet zo oud is, dan is deze nog niet afbetaald. Dat restbedrag betaalt u bij voor de nieuwe onderdelen. Zie de rekenvoorbeelden hierboven.
Ook als u opties wilt bijbestellen, zoals extra keukenkastjes, dan zijn hier kosten aan verbonden.
STAP 2
Aanmelding

Vanaf 4 februari kunt u contact opnemen met Woonforte om u aan te melden. Geef duidelijk bij uw aanmelding aan:

  • uw naam;
  • uw woonadres;
  • om welke onderdelen gaat het : nieuwe keuken, nieuwe badkamer en/of nieuw toilet
    (alles is inclusief nieuwe tegels);
  • uw contactgegevens: telefoon en mailadres. 

STAP 3 
Afspraak voor een huisbezoek

De aannemer neemt contact met u op binnen twee werkdagen na uw aanmelding en maakt een afspraak voor een huisbezoek .

STAP 4
Opname-gesprek bij u thuis

De huisaannemer maakt een afspraak voor een huisbezoek. Bij u thuis bespreekt hij met u wat u wilt en wat er kan.
Van de meeste keukens, badkamers en toiletten is bekend welke leeftijd deze hebben. Als de leeftijd van keuken/badkamer/toilet niet in ons archief bekend is, bekijkt de medewerker ter plekke wat de waarschijnlijke leeftijd is. Als er twijfel is, dan neemt de opzichter de definitieve beslissing.
Tijdens het gesprek komt aan bod:

  • wat u wilt en wat er kan;
  • of de afschrijvingstermijn voorbij is - dan betaalt Woonforte voor de vernieuwing;
  • is de afschrijvingstermijn nog niet voorbij, dan hoort u wat u nog moet bijbetalen;
  • wilt u extra opties bestellen? Dat kan. U hoort wat de kosten zijn;
  • wat is de planning - deze is afhankelijk van
    - de drukte van het aantal aanvragen,
    - van wat uw wensen zijn
    - en welke levertijden er gelden;
  • definitieve datum van plaatsing volgt na de bestelling van materialen.
STAP 5 
Uw akkoord
Na het gesprek ontvangt u een bestelformulier. U heeft 24 uur (1 werkdag) bedenktijd na ondertekening van het formulier.
STAP 6
Huisaannemer plaatst bestelling
Na het verlopen van de bedenktijd gaat de bestelling de deur uit.
STAP 7
Werk in uitvoering bij u thuis

Als de aannemer alle onderdelen heeft ontvangen, maakt hij in overleg met u een afspraak voor het plaatsen bij u thuis.

Dan sloopt de aannemer de oude onderdelen weg, en plaatst de nieuwe onderdelen bij u thuis.
Houdt u er rekening mee dat dit tijd kost:
- voor keuken en toilet minimaal een week,
- voor badkamer minimaal twee weken.

Als het werk klaar is, levert de aannemer dit aan u op. Als alles volgens afspraak is gebeurd, meldt de aannemer dit bij Woonforte. Zijn er extra kosten verbonden aan de vernieuwing? Dan ontvangt u van Woonforte een factuur.

Het kost tijd 
Slopen en plaatsen van bijvoorbeeld een nieuwe keuken kost tijd!

Keuzevrijheid in kleur en materiaal

U heeft keuze uit veel verschillende kleuren voor wand- en vloertegels en keukenkastjes of voor andere extra opties.

Bekijk de kleurkeuzes voor de keukens (keuzeformulier Bruynzeel)

Bekijk de kleurkeuzes voor de badkamer en toilet (keuzeformulier Mosa tegels) 

Wilt u weten wat de extra opties zijn en wat deze kosten? Bekijk dan het optie-overzicht

Showroom

De kleuren op de formulieren kunnen er anders uitzien dan in het echt. Wilt u weten hoe de kleuren en combinaties er in het echt uitzien?
Vanaf begin maart staat in de entreehal van onze kantoren een show-opstelling. Kom dan langs in De Baronie of in Boskoop. Hier kunt u de proefmonsters, voorbeelden van tegels en keukenopstellingen bekijken.

Hoe kan ik mij aanmelden?

  • Meld u aan via Mijn Woonforte. Gebruik hiervoor het contactformulier (zie bij Zelf Regelen)!
  • Stuur ons een email (service@woonforte.nl).
  • Bel onze Eerstelijns Service (0172 418 518).
  • Stuur een whatsapp (06 2372 3492).

Heeft u een reparatieverzoek voor keuken, badkamer of toilet? Gebruik dan de knop 'Reparatieverzoek indienen' in Mijn Woonforte.

 

 

Zelf regelen

Zelf uw zaken regelen zonder rekening te houden met onze openingstijden of wachttijden? Dat kan!

Gewoon online, wanneer u dat wilt. Ook 's avonds en in het weekend. Ontdek het gemak.

Ga naar Mijn Woonforte

Tips?

Is u iets opgevallen op de site wat beter kan of mist u informatie? Laat het ons weten!
service@woonforte.nl