Klantgestuurd onderhoud

U bevindt zich hierzo: Home | Ik ben huurder | Klantgestuurd onderhoud

Klantgestuurd onderhoud

Voor de regeling klantgestuurd onderhoud nemen we in 2020 géén nieuwe aanvragen aan voor een nieuwe keuken, badkamer en/of toilet. Heeft u zich al aangemeld, dan komt de aannemer bij u langs om afspraken te maken. Hieronder leest u hier meer over.

Huurders Woonforte maken massaal gebruik van regeling klantgestuurd onderhoud

De regeling klantgestuurd onderhoud is dermate succesvol, dat wij hebben besloten voorlopig géén nieuwe aanvragen voor een nieuwe keuken, badkamer en/of toilet aan te nemen. De huidige aanvragen van ruim 1.100 huurders betekenen dat de beschikbare uitvoeringscapaciteit voor 2019 en 2020 al uitgeput is. We maken pas op de plaats - van uitstel komt géén afstel.

Hoe nu verder?

Woonforte rondt alle aanvragen die er nu liggen, goed af. Bij alle klanten die zich tot en met 2 juni 2019 hebben aangemeld, komt de aannemer langs voor een inspectiebezoek. Dat kan door de grote drukte even duren.  De aannemer neemt contact op met u voor het maken van een afspraak.

Daarna worden alle lopende opdrachten uitgevoerd. Dat zal in 2019 en 2020 en mogelijk ook nog in 2021 gebeuren.

Klantgestuurd onderhoud

Een reparatieverzoek?

Reparaties gaan gewoon door! Natuurlijk gaan noodzakelijke reparaties van (onderdelen van) keukens, toiletten en badkamer gewoon door. Dit kunt u zelf doorgeven via Mijn Woonforte. Dan kunt u meteen een afspraak voor de reparatie maken. Bellen kan natuurlijk ook op (0172) 418 518. Of via WhatsApp 06 2372 3492.

Meer informatie over klantgestuurd onderhoud - als u zich al heeft aangemeld

U heeft gekozen voor een nieuwe keuken, badkamer en/of toilet. Als de leeftijd van uw keuken, badkamer of toilet oud genoeg is, dan betaalt Woonforte de nieuwe (standaard) onderdelen. U krijgt deze compleet uitgevoerd, inclusief tegelwerk. Als uw keuken, badkamer of toilet jonger is, dan kunt u dit toch tegen betaling van de restwaarde laten uitvoeren. Zie de rekenvoorbeelden hieronder!

Rekenvoorbeelden

Het standaard uitrustingsniveau van keuken, badkamer en toilet zijn aan de moderne tijd aangepast. Dat betekent dat in de keuken standaard een éénhendelkraan komt en 2 x een dubbele wandcontactdoos (stopcontact), en in de badkamer komt standaard een thermostatische douchemengkraan. Het vernieuwen van een keuken, badkamer en toilet is altijd inclusief nieuwe tegels volgens standaard tekening.

Keuken tot 220 mm Leeftijd 10 jaar/3 mnd
15-11 = 4 jaar rest x € 4.050/15 = € 1.080,00 incl. btw
Keuken tot 220 mm Leeftijd 6 jaar/6 mnd 15-7 = 8 jaar rest x € 4.050/15 = € 2.160,00 incl. btw
Keuken > 220 mm  Leeftijd 4 jaar/6 mnd  15-5 = 10 jaar rest x € 4.450/15 = € 2.966,67 incl. btw
Toilet Leeftijd 13 jaar/4 mnd  25-14 = 11 jaar rest x € 2.669/25 = € 1.174,07 incl. btw
Badkamer 2 - 3 m2 Leeftijd 15 jaar/3 mnd  25-16 = 9 jaar rest x € 6.789/25 = € 2.443,99 incl. btw
Badkamer 2 - 3 m2 Leeftijd 21 jaar/8 mnd  25-22 = 3 jaar rest x € 6.789/25 = € 814,66 incl. btw
Badkamer 3 - 4 m2 Leeftijd 7 jaar/5 mnd  25-8 = 17 jaar rest x € 7.686/25 = € 5.226,58 incl. btw
Badkamer 4 - 5 m2 Leeftijd 17 jaar/3 mnd  25-18 = 7 jaar rest x € 8.450/25 = € 2.366,03 incl. btw
Badkamer 4 - 5 m2 Leeftijd 24 jaar/2 mnd  25-25 = 0 jaar rest x € 8.450/25 = geen kosten voor vervanging
Badkamer 5 - 6 m2 Leeftijd 19 jaar/6 mnd  25-19 = 6 jaar rest x € 9.038/25 = € 2.169,07 incl. btw

Prijslijst: 1 - 4 - 2019. Prijzen zijn marktafhankelijk en kunnen tussentijds wijzigen.

Stappenplan van het proces Klantgestuurd Onderhoud

STAP 1    De aannemer maakt met u een afspraak voor een huisbezoek. Houd u rekening met een lange doorlooptijd. Een afspraak voor een huisbezoek kan een aantal maanden later plaatsvinden vanwege de grote drukte op dit moment.
STAP 2

Bij u thuis bespreekt de aanemer met u wat u wilt en wat er kan.
Van de meeste keukens, badkamers en toiletten is bekend welke leeftijd deze hebben. Als de leeftijd van keuken/badkamer/toilet niet in ons archief bekend is, bekijkt de medewerker ter plekke wat de waarschijnlijke leeftijd is. Als er twijfel is, dan neemt de opzichter de definitieve beslissing.

Tijdens het gesprek komt aan bod:
• wat u wilt en wat er kan;
• of de afschrijvingstermijn voorbij is - dan betaalt Woonforte voor de vernieuwing;
• is de afschrijvingstermijn nog niet voorbij, dan hoort u wat u nog moet bijbetalen;
• wilt u extra opties bestellen? Dat kan. U hoort wat de kosten zijn;
• wat is de planning - deze is afhankelijk van
- de drukte van het aantal aanvragen,
- van wat uw wensen zijn
- en welke levertijden er gelden;
• definitieve datum van plaatsing volgt na de bestelling van materialen

STAP 3 Na het gesprek ontvangt u een bestelformulier dat u ondertekend voor akkoord. U heeft na ondertekening van het formulier 24 uur (1 werkdag) bedenktijd.
STAP 4 Na het verlopen van de bedenktijd gaat de bestelling de deur uit.
STAP 5 Als de aannemer alle onderdelen heeft ontvangen, maakt hij in overleg met u een afspraak voor het plaatsen bij u thuis.
Dan sloopt de aannemer de oude onderdelen weg, en plaatst de nieuwe onderdelen bij u thuis. Houdt u er rekening mee dat dit tijd kost en dat u tijdelijk geen gebruik kunt maken van deze ruimte(n):
- voor keuken en toilet minimaal een week,
- voor badkamer minimaal twee weken.
Als het werk klaar is, levert de aannemer dit aan u op. Als alles volgens afspraak is gebeurd, meldt de aannemer dit bij Woonforte.
STAP 6 Zijn er extra kosten verbonden aan de vernieuwing? Dan ontvangt u van Woonforte een factuur.

Werk in uitvoering

Keuzevrijheid in kleur en materiaal


U heeft keuze uit veel verschillende kleuren voor wand- en vloertegels en keukenkastjes of voor andere extra opties.

Bekijk de kleurkeuzes voor de keuken (keuzeformulier Bruynzeel)

Bekijk de kleurkeuzes voor de badkamer en toilet (keuzeformulier Mosa tegels)

Wilt u weten wat de extra opties zijn en wat deze kosten? Bekijk dan het overzicht van de extra opties.

Een voorbeeld

Showroom open tussen 8.30 en 12.30 uur

De kleuren op de formulieren kunnen er anders uitzien dan in het echt. Wilt u weten hoe de kleuren en combinaties er in het echt uitzien?
Kom dan langs bij onze kantoren in De Baronie of in Boskoop. In de entreehal van onze kantoren staat een show-opstelling met stalen en monsters. U kunt de proefmonsters, voorbeelden van tegels en keukenopstellingen bekijken.

U kunt komen binnenlopen tussen 8.30 uur en 12.30 uur. In de middag zijn wij alleen open voor afspraken.

Zelf regelen

Zelf uw zaken regelen zonder rekening te houden met onze openingstijden of wachttijden? Dat kan!

Gewoon online, wanneer u dat wilt. Ook 's avonds en in het weekend. Ontdek het gemak.

Ga naar Mijn Woonforte

Tips?

Is u iets opgevallen op de site wat beter kan of mist u informatie? Laat het ons weten!
service@woonforte.nl