U bevindt zich hierzo: Home | Ik ben huurder | Overlast
Overlast kan uw woonplezier bederven. Bij serieuze overlast is het belangrijk om met elkaar in gesprek te gaan en samen een oplossing te vinden.
Bij overlast kunt u bijvoorbeeld denken aan:
Wat is geen overlast:
Lukt het niet om samen tot een oplossing te komen, dan kunt u de hulp van Buurtbemiddeling inschakelen.
U kunt ook uw klachten melden bij de politie. Dit kan ook anoniem. Wordt u bedreigd of geïntimideerd? Is er sprake van ernstige geluidsoverlast of vermoedt u een hennepkwekerij in uw gebouw of buurt?
Bel dan de politie Hollands Midden: 0900 88 44 of de gratis meldlijn van Meld Misdaad Anoniem: 0800 70 00.
Het is een proef tot eind 2020….
Aanvullend: verschil met buurtbemiddeling is dat de wijkrechter een vastleggende uitspraak geeft; betreft een verkorte juridische procedure. De Wijkrechter is een initiatief van de rechtbank Den Haag waar Woonforte zich voor heeft aangemeld. Als huurders een conflict hebben, met elkaar of met de woningcorporatie, dan kunnen zij een beroep doen op De Wijkrechter.
Kijk voor meer informatie op de website van De Wijkrechter. Of lees de folder door.
Heeft u vragen? U kunt ook even langskomen bij de balie van Woonforte.