Reparatie en onderhoud

Woonforte doet elk jaar onderhoud aan buurten en woningen. Huurders waar Woonforte onderhoud gaat (laat) uitvoeren, krijgen hierover altijd vooraf bericht.

Sociale Regeling voor Grootonderhoud en Renovaties
Woonforte heeft samen met de huurdersvertegenwoordiging afspraken gemaakt voor huurders die te maken krijgen met groot onderhoud en renovatie. Voor het uitvoeren van een aantal grote(re) onderhoudsprojecten zijn afspraken vastgelegd over bewonersparticipatie, (financiële) tegemoetkoming en ondersteuning voor bewoners voor en tijdens de uitvoering van werkzaamheden. Deze sociale regeling geldt vanaf 1 maart 2018. U kunt bij Woonforte kosteloos een printversie opvragen.

Voorbereidingen
De voorbereidingen voor de groot onderhoudsprojecten en renovaties zijn vaak al ruim een jaar van tevoren in volle gang. Voor de renovaties werkt Woonforte nauw samen met een vooraf geselecteerde aannemer. Alle voorbereidingen, onderzoeken en huurdersbezoeken doen we in samenwerking met deze aannemer. Na onze opdracht is de aannemer bij renovaties verantwoordelijk voor een goed verloop en uitvoering van het project. We houden bewoners/huurders regelmatig op de hoogte van de ontwikkelingen.

 

Veel gevraagd over Reparatie en onderhoud

Wanneer krijg ik een rookmelder?

Voor 1 juli 2022 moeten alle huurwoningen voorzien zijn van een rookmelder.

Helaas geeft de markt nu al aan dat er momenteel te weinig rookmelders op voorraad zijn om aan deze enorme vraag te voldoen. Woonforte streeft ernaar om toch alle huurwoningen in 2022 te voorzien van een rookmelder.

Wat kunt u verwachten?

  • Er worden alleen rookmelders geplaatst. Dus geen koolmonoxide-, kooldioxide- of gasdetectiemelders.
  • Woonforte plaatst de rookmelders voor u. U hoeft dit niet zelf te doen. 
  • Afhankelijk van de grootte van uw woning krijgt u 1 of meer rookmelders. Als u er meerdere krijgt worden deze waar mogelijk onderling gekoppeld.
  • We plaatsen 'losse' rookmelders. Heeft u al rookmelders die zijn aangesloten op het lichtnet (230V) dan worden deze vervangen voor nieuwe op 230V.
  • Al geplaatste rookmelders die over de datum zijn worden meteen ook vervangen.
  • Voordat u aan de beurt bent krijgt u eerst een aankondiging van Woonforte. Daarna volgt een brief met een afspraak van de partij die de rookmelder gaat plaatsen.
  • Een losse rookmelder moet u na plaatsing zelf onderhouden of vervangen.
  • Een vaste rookmelder (aangesloten op het lichtnet) wordt onderhouden door Woonforte. Bij een defect kunt u een reparatieverzoek bij ons indienen.



Een bedrijf wil in mijn woning werkzaamheden uitvoeren. Ik weet hier niets van. Wat nu?

Als er werkzaamheden in uw woning uitgevoerd moeten worden dan informeren wij u hier altijd vooraf over. Onze medewerkers kunnen zich ook altijd legitimeren.

Heeft u van ons geen bericht gekregen over deze werkzaamheden? Geef dit dan direct aan ons door. Dan kijken wij of er werkzaamheden gepland staan. Tot die tijd hoeft u het bedrijf niet binnen te laten.

Elk jaar laat Woonforte onderzoek doen en kleine herstelwerkzaamheden uitvoeren aan platte daken van woningen. Het bedrijf dat dit uitvoert voor ons heet 'Consolidated'. In een enkel geval zal een medewerker vragen of hij een kijkje mag nemen op het dak van uw woning (van buitenaf). Dit gebeurt steekproefsgewijs. U kunt dit altijd bij ons navragen.

Waarom worden de glaslatten niet meteen geschilderd na het plaatsen van nieuw glas?

De Glaslijn verzamelt een aantal adressen om dan achter elkaar te (laten) schilderen. Er kan daarom even wat tijd zitten tussen plaatsen en schilderen.