Huur betalen

U betaalt de huur vooruit. Dit betekent dat bij Woonforte de huur vóór de eerste dag van de maand binnen moet zijn. U heeft verschillende mogelijkheden om de huur te betalen. De makkelijkste manier is via automatische incasso. Dit kunt u bij ons aanvragen via de button 'Betaalwijze wijzigen'.

Veel gevraagd over Huur betalen

Wie kan mij helpen met brieven en rekeningen?

Algemeen

Wanneer u in Alphen aan den Rijn woont, kunt u contact opnemen met de Papierwinkel van Participe.

Bij de Papierwinkel helpen ze u met (online) brieven en rekeningen. Ook bieden ze ondersteuning bij bijvoorbeeld het aanvragen en wijzigen van toeslagen en minimaregelingen. Daarnaast kunnen ze sámen met u bellen naar de zorgverzekeraar, de Belastingdienst of de gemeente.

Mag ik mijn huur na de eerste van de maand overmaken?

Algemeen

Bij het tekenen van het huurcontract hebben we afgesproken dat u de huur op de 1e van de maand aan ons betaalt. Als dat niet lukt, laat het ons weten. We zoeken dan samen naar een passende oplossing.

Kan ik ook een afspraak maken in Boskoop?

Algemeen

Afspraak met een consulent Sociaal Beheer

Wilt u een persoonlijk gesprek met een consulent Sociaal Beheer? Dan kunt u een afspraak maken via service@woonforte.nl of (0172) 418 518. U bent van harte welkom op het oude Gemeentehuis, Raadhuisplein 1 te Boskoop.

Reparatieverzoek

U kunt uw reparatieverzoek eenvoudig indienen via Mijn Woonforte of via het formulier Reparatie aanvragen

Andere vragen

Neem dan contact op met onze Eerstelijns Service. Onze contactgegevens vindt u op onze website.

Ik wil mijn huur via automatische incasso betalen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

U kunt een automatische incasso aanvragen via het formulier Betaalwijze wijzigen. Wij sturen u een machtigingsformulier toe. Zonder een ondertekende machtiging mogen wij geen bedragen van uw rekening incasseren.

Deze machtiging is persoonsgebonden en verhuist met u mee zolang u een woning van Woonforte huurt.

Pas als het rekeningnummer of de naam van de rekeninghouder wijzigt, vragen wij u om een nieuwe machtiging af te geven. U kunt een machtiging uiteraard altijd weer eenvoudig intrekken. 

Ik betaal mijn huur via automatische incasso en mijn rekeningnummer is gewijzigd. Hoe geef ik dat door?

Algemeen

De machtiging voor automatische incasso is persoonsgebonden. Hieraan is uw rekeningnummer en de naam van de rekeninghouder gekoppeld. Als één van deze twee gegevens wijzigt, vragen wij u om een nieuwe machtiging af te geven.

Is uw rekeningnummer gewijzigd? U regelt dit via het formulier Betaalwijze wijzigen. Wij sturen u een nieuw machtigingsformulier toe dat u moet ondertekenen.

Ik betaal mijn huur via automatische incasso maar ik had niet voldoende geld op mijn rekening staan. De huur is niet afgeschreven. Wat moet ik doen?

Algemeen

Wij mogen maar één keer proberen uw huur te incasseren. Als het incasseren niet lukt, moet u het huurbedrag zelf aan ons overmaken.
U kunt de huur overmaken op ons rekeningnummer NL02INGB0000629223. Vermeld daarbij altijd uw adres en de maand waarvoor u de huur betaalt.
Lukt het u niet om de huur te betalen? Misschien komt u in aanmerking voor een betalingsregeling. Meer informatie over het afsluiten van een betalingsregeling vindt u in Mijn Woonforte

Ik ben het niet eens met het bedrag wat jullie van mijn rekening hebben afgeschreven. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als u het niet eens bent met de automatische incasso die is uitgevoerd, dan kunt u deze terug laten boeken. Dit heet storneren. U moet hiervoor binnen acht weken na de incasso/afschrijving contact opnemen met uw eigen bank. Uw bank kan de incasso dan ongedaan maken.

Via internet bankieren kunt u ook zelf storneren.

Let op, met het storneren van het huurbedrag kunt u een huurachterstand oplopen.

Ik betaal via automatische incasso. Wanneer wordt de huur van mijn rekening afgeschreven?

Algemeen

De huur wordt altijd op de 1e dag van de maand geïncasseerd. Het is niet mogelijk om hier van af te wijken.

Moet ik na een huurverhoging zelf de hoogte van mijn huurbetaling aanpassen?

Algemeen

Wel als u de huur maandelijks zelf aan ons overmaakt. Wanneer u een automatische incasso bij ons heeft hoeft dit niet.

Kan ik mijn automatische incasso stopzetten?

Algemeen

Ja, dat kan. Als u de automatische incasso wilt laten stoppen, kunt u hiervoor het rode kaartje/gedeelte uit het machtigingsformulier naar ons opsturen. Of maak gebruik van het formulier Betaalwijze wijzigen.

Ik heb een aanmaning ontvangen, maar deze klopt niet. Wat moet ik doen?

Algemeen

Heeft u de rekening al betaald?
Misschien was de aanmaning al verzonden op het moment dat u betaalde. In Mijn Woonforte kunt u al uw betalingen nazien.

Klopt de aanmaning niet?
Laat het ons weten. Wij kijken het voor u na.

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Algemeen

Uw huur betalen kan via:

  • Automatische incasso
  • Mail to pay (een betaallink per e-mail)
  • Mijn Woonforte (uw persoonlijke omgeving bij Woonforte)
  • Overboeking via internet bankieren
  • Pinnen bij de balie van Woonforte (alleen als onze balie geopend is)

Ik heb teveel huur betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Algemeen

Neemt u contact met ons op. De contactgegevens vindt u op onze website.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Algemeen

Ja, maar niet met contant geld. U kunt bij onze balie alleen pinnen.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Algemeen

Uit veiligheid kunt u bij Woonforte uw huur niet met contant geld betalen. U kunt aan de balie wel pinnen.

Ik kan de huur niet (op tijd) betalen. Wat nu?

Algemeen

Neemt u contact op met uw consulent . Zij bespreekt uw situatie met u en zoekt samen met u naar een oplossing. Misschien is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen. De contactgegevens vindt u op onze website.

Hulp nodig bij geldzaken?
De Helpdesk Geldzaken van de gemeente Alphen aan den Rijn staat voor u klaar met gratis hulp bij al uw vragen over geld.

Ik heb geen betaallink ontvangen. Wat nu?

Algemeen

Heeft u al in uw spam gekeken? Misschien dat de e-mail met betaallink hier in terecht gekomen is? Is dat niet het geval, neemt u dan contact met de Eerstelijns Service op. Zij sturen u een nieuwe betaallink toe. De contactgegevens vindt u op onze website.

Heeft u mijn huurbetaling al ontvangen?

Algemeen

Dit kunt u nakijken in Mijn Woonforte. Daar vindt u al uw betalingen terug. Of neem contact op met onze Eerstelijns Service (0172) 418 518.

Waar vind ik mijn huurspecificatie?

Algemeen

Uw huurspecificatie vindt u in Mijn Woonforte.

Ik heb een vraag over een factuur. Waar moet ik zijn?

Algemeen

Neemt u contact op met de Eerstelijns Service. De contactgegevens vindt u op onze site.